Tänk positivt! :-)

Ha ha...

Blev anklagad igår för att vara förutsägbar.

Och idag läser jag en artikel i aftonbladet med rubriken. "Sluta deppa"  Med undertexten - Så klarar du Januari.
För det första var det nog den tunnaste artikeln jag någonsin läst. Plus att det var både förutsägbart. Och utan djup!

Det hela artikleln säger, kan sumeras som den jobbiga polaren du har när du mår skit....
Som står och säger.
- Det ordnar sig.
- Ryck upp dig nu!

Vi människor är problemlösare på gott och ont. Därför när vi har vänner runt omkring oss som mår dåligt, ser vi det som ett problem vi måste lösa. och givetvis med omtanke om sin medmänniska.
Men just när det gäller nedstämdhet, och traumatiska händelser konflikter osv. Handlar det inte om att lösa "problemet" som medmänniska. Utan bara vara där!


Sen skrivs det att man skall tänka positivt, och det är väl alltid rätt.
Planera en sommarsemester, så man har något att se fram emot.

Och där tror jag det största felet ligger Vi har ett så inrutat mönster. Att det nästan står i almenackan. Roliga perioder. Tunga perioder!

Semester i Juli, Sen Jul ledigheten. Det är då det händer!  Det är då vi skall vila upp oss!
Men jag tror inte två gånger per år räcker! Jag tycker nog det vore bättre om du ist för att spara nån tusenlapp per månad till den underbara semestern. Går ut och käkar en god bit mat. Köp nått du gillar. Unna dig i vardagen helt enkelt!

Som ni ser i klippet "Mitt namn är Cancer" i ett av mina tidigare inlägg

Så fundera inte över hur underbar sommarsemestern skall bli. Fundera hur underbar den här dagen skall bli!!

(Aftonbladet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0