Detjande..

Läste i en annan blogg om dejtande. Vilket är ett grymt spännade ämne. Men som verkligen kan skapa missförstånd!
Olika förväntningar och tolkningar. Jag tycker vi borde se det som möten bara! För varför lägga så stor vikt vid vad det skall bli. Analysera en person på avstånd, fundera hurvida detta är en bra tilltänkt partner eller inte.

Skulle bjuda ut en tjej en gång som jag träffat ett antal gånger och pratat med. Vi båda har sagt att det vore trevlgt att gå ut och käka eller nått liknade för att lära känna varandra lite mer. Men hon tvekade, och efter ett par gånger så frågade jag henne mer rakt om vi inte skulle ta tag i det och ses. Varpå hon berättade att hon var lite reserverad och blyg. Och visste inte vilka avsikter jag hade med att vi skulle ses.
Jag sa att jag tyckte det var både orättvist och omöjligt att svara på den frågan innan jag lärt känna henne. Men tillade för att vara rak och ärlig. Att jag vill inte stänga några dörrar.
Då sa hon:
- Jjag vet inte rikigt om jag är redo för något förhållande.
- Men om vi kommer till den punkten att vi båda gillar varandra, så tror jag det problemet inte existerar längre!

Det är ett väldigt konstigt tankesätt som vi har en tendens att falla in i.

Vi har så många mallar och mönster för när och hur allt skall hända att vi kankse missar det när det verkligen händer!

Kommentarer
Postat av: anna.

Jag håller helt med...

2009-01-11 @ 04:10:19
URL: http://hauffman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du... Ett rättstavningsprogram vore nog inte helt fel i ditt fall. Men det är klart det krävs väl mer än så. Att rätta till ett så trasigt intellekt kräver en helt annan dignitet av åtgärder.

2009-01-11 @ 14:06:20
Postat av: fotolab

SHES JUST NOT THAT INTO YOU! (nice layout förresten.)

2009-03-09 @ 20:48:50
URL: http://slippers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0