Uppmuntran

Varför är vi så dåliga på det. Vi är nog ännu  dåligare på att ta emot uppmuntran t om än att Ge.
Det är denna onda cirkel som skapat det klimat vi har idag. Det är så ovanligt att få uppmuntran och komplimnager, att vi inte lärt sig att ta emot.

" Anna kliver av spårvagnen en sen kväll och hör att ett gäng killar går bakom henne. hon hör att en av dom ökar takten och närmar sig snabbt. En känsla av obehag och rädsla hinner växa sig ganska stark. När killen är så nära att han kan nå henne knackar han henne på axeln hon vändetr sig om och han räcker fram hennnes plånbok  - Du tappde den här, säger han"

Alla hade vi nog tänkt, och kännt som Annna i det här fallet. Men varför skall det vara så.

Håller på att läsa en Bok nu som heter "Konsten att vara snäll"

Men i dagsläget är det Böcker som "Snabba Cash" som topppar listorna, eller  "Så här blir du framgångsrik"

Men ändå enligt enkäter så föredrar vi människor hellre att vara en "God människa" framför att vara framgångsrik.
Men med riskt för att låta väldigt cynsisk vilket jag inte gillar vara. Så undrar jag varför det inte verkar funka i pratiken. Och nu säger jag inte att vi i största allmänhet är otrevliga.
Men jag tror att vi kan anstränga oss mer.

Jag skall ivf försöka, och kom ihåg att säga till mig om jag misslyckas

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0