Låt inte mig störa!

Det är ju i allmänhet den svenska mentaliteten. Vi skall inte lägga oss i, inte störa. Men vad händer när någon behöver att vi stör. Någon kankse har förlorat en anhörig, kankse är deprimerad, har alkoholproblem. Ja listan kan göras lång!
Men då har vi alltid ursäkter för oss själva. Vi säger, det är inte min ensak, jag vill inte tränga mig på, tänk om jag sårar han/hon.
Jag tror att den här mentaliteten kommer, om inte redan gjort vårat samhälle hårt av leva i. Det är inte svagt, mesigt eller fult att vara beroende av någon annan.
Idag kankse jag behöver att du bär mig, och imorgon behöver du bli buren.
Det är när vi intalar oss själva att vi inte är beronde av andra,  som vi begår det största misstaget en människa kan göra.

Våga Störa mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0