Vad skall man säga...

Läser en bok med den titeln just nu!

Den skall hjälpa dig att bli en bättre lyssnare. För det är ju svårt att veta vad man skall säga, eller hur man skall bete sig när någon berättat nått dramatiskt.

Var nyligen med om det....

Ni som läst, min blogg vet kanske att jag varit med i en trafikolycka där jag körde på en kille som alved dagen därpå. Och det har varit en väldigt tuff tid.

Den vanliga reaktionen som jag får när jag berättar detta för människor är:

Jag vet inte vad jag skall säga....

Och dom känner sig tvingade att säga nått!...

Jag kan visserligen bara svara för mig själv, men det är inte ett svar jag söker!

Utan bara rätten att få säga det!

Vi som människor har ofta en inbyggd vilja att lösa problem. Vilket i många situationer gagnar oss. Men när det gäller att lyssna till någon som mår dåligt. Vart med om nått hemskt eller likande, så gör vi nog bäst i att försöka koppla bort den instinkten. Och bara LYSSNA

Kommentarer
Postat av: Natalie

väldigt klokt inlägg...

2008-06-18 @ 17:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0