Tågbuss



Efter en trevlig kväll i Varberg, och en avslappnade dag på Varbergs Kallbadhus.
Sitter jag och min vapendragare på en såkallad Tågbuss. Förvirrande koncept. Åker vi tåg eller buss.... Finns det Busståg?

Fick frågan som tagen ur tomma intet av min vän Peter idag

- Vad är meningen med livet?

Svarde med ett av mina motton

-Att minst en gång per dag sätta någon annan före sig själv!

Och efter lite eftertanke...  Så just att göra någon annan människa glad är en god cirkel, till skillnad från droger och alkohol som många andra föredrar

Att prioritera sig själv, och att vara snäll mot en medmänniska är inget motsattsförhållande. Hör människor som säger

Jag har varit för snäll, bara tänkt på andra och inte mig själv.
Skall börja priotera mig själv nu!

Felet ligger nog inte att du har brytt dig om din omgivning utan inte förvaltat dig själv på rätt sätt.

Så summan är nog,

En stor portion humor, kärlek och glädje åt dina medmänniskor och att du just ställer dig frågan med jämmna mellanrum Vad är meningen med livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0