Trafikolyckan....

Som om veckan inte vart tråkig nog...

För er som inte vet, så var jag med i en väldigt tragisk trafikolycka för ett par månader sen.


Jag körde taxi på Hönö en sen Lördags kväll. Då kommer det plötsligt en kille från ingenstans i full fart utspringade från vänster sida och rätt in i mitt körfält. Jag han inte reagera allt var över på ett par sekunder. Jag körde på honom alltså... Dagen därpå avled han. Och jag har haft, och har en tid av riktigt jobbiga känslosvall. Jag har inte kännt mig direkt skyldig, då jag vet att hade det funnits en chans att väja så hade jag lyckats med det. Har kört taxi i snart 6 år. Och haft körkort i över tio år. Så mycket rutiner finns i kroppen, 
Men trots detta är det en obskrivlig vånda som man får bråttas med.
Var sjukriven från taxi i en månad efteråt. Sen började jag igen men undvek nattpassen....
 
Har nu kört fyra (tror jag) nattpass. Det fjärde igår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0